mandag 7. juli 2008

Dag 17

Dagen startet med å pine seg ut av den gode senga vi hadde blitt så glad i. Etter en god frokost med havregryn og nugattiskiver, startet vi å rydde og vaske litt i leiligheten etter oppholdet. Når tommy skulle pakke bagasjen på sykkelen, oppdaget han at den var pungtert og måtte til å lappe litt. Vi kom oss raskt ut av Trondheim by med hjelp av den gode skiltinga på sykkelstiene. Vi slapp unna E6 nesten helt til Støren. Ikkje noe greit med masse trafikk rundt beina når man prøver å balansere et tungt lass. I Støren tok vi oss en god pause på Domus. Vi spiste litt og Hege tok en liten shoppingrunde:) På sport1 fikk vi høre at de beryktede bakkene mot Oppdal starter allerede nå, men bakker synes nå vi var et litt sterkt uttrykk for ca 0,1% stigninger. Etter vi hadde vært gjennom Oppdal begynte vi å se etter en teltplass. Vi fant tilslutt etter ca en mil) en rasteplass med ferdig utsatt toalettpapir i skogen. Praktisk! Forresten fikk vi også kjøpt ett par liter myggmiddel til pappa/Peter i Støren som Tommy må slite med seg over Dovrefjell i morra. Dagens etappe: 127,9 km. Tid: 7,5 timer. Totalt: 1806km

2 kommentarer:

thor sa...

hei.
En gammel onkel fra Grendi prøver her å rable ned noen ord som en hilsen til to spreke ungdommer.
Det står stor respekt av det Dere gjør.Jeg blir svett i pannen bare å lese det som står i bloggen.
Å sykle fra nord til syd i lille Norge er veldig sprekt.
Nei, jeg mener jo selfølgelig det langstrakte landet.
Jeg må bare ønske Dere en kjempefin tur videre sydover.
Hei og hå.

Vermund sa...

Enig med Grendi-onkelen; "...svett bare av å lese..." 1800km... det er 1,8 millioner meter det (og eg var anpusten etter å ha sykla ca 80 meter opp fra huset i går) Men eg planlegg no årets store oppfølgar til turen dåkas; Bømlo på tvers (på det smalaste); No er eg begynt å pakka til turen etter pakkelista dåkas, og lurer på ka "tallrikslåda" er for noko..? Treng eg det? (turen eg planlegg er ca 2,4km)..
PS. Husk å ta høgre i eit eller anna vegkryss, så pass dåke kjem dåke vestover Valdresflya, Golsfjellet og Hardangervidda/Hardangerfjorden (Har reidd opp til dåke i naustet). 1800km på 16 dagar (eg stryk pausedagen i Trondheim) betyr at dåke klarar 1247 km til på dei siste 11 dagane (altså bør dåke leita etter 447 km omvegar utover dei planlagte 800 som gjenstår - for ikkje å bli gåande og sparka småstein på Lindesnes 3-4 dagar før dåke blir henta av "ph" i limousin.. PS. Ser at dåke er greie og handlar med dåke ting og tang (myggspray f.eks.), eg har lenge gått og ønska meg ein peis (sjå www.dovrepeisen.no modell Dovre F3) så viss det ikkje er for mykje bry... :-D God tur vidare!