fredag 11. juli 2008

Dag 21

Vi startet fra Raufoss i 10-tida, etter å ha spist havregrøt og lest dagens VG. Det regnet godt, men vi så lyset i det fjerne og la i vei sørover. I dag har vi brukt mye tid bare på å finne de rette veiene, - det er en del "sykling forbudt"- skilt, og ellers dårlig skilting, så det er godt vi har NAF-boka. Det skulle bare vært høydekurver på kartet...
Vi kom oss ettter hvert ut på Rv 4, og syklet over til Hadeland. Vi måtte flere steder ut på sideveger av svært ulik standard. Turen fra Lunner over til Jevnaker gikk stort sett på grusveg, og det var kun flaksen som ledet oss på rett veg i skiltløse kryss. Fra Jevnaker fortsatte vi videre til Hønefoss, Vikersund og Åmot før vi fant en brukbar teltplass. I morgen skal vi campe hos Trygve i Kvelde:-) Vi gleder oss!
Dagens etappe: 138,5 km
Tid: 8,5 t.
Totalt fra Nordkapp: 2234 km

2 kommentarer:

yngvild sa...

Hei og velkommen sørover :-) Nå er det ikke mange dagene igjen, vi venter spent på hvilken dag vi skal møte dere på Lindesnes med flagg og heiarop. Har studert ulike ruter både langs kysten og indre veier via Åmli og Evje. Det er 3 mil lengre om dere velger indre veier, men muligens blir det like langt med omvei om dere velger kysten pga. at dere ikke kan sykle på E18 hele tiden. Nå får jeg gå igang med litt kakebakst til hjemkomsten....., klem fra mamma

Vidar sa...

Hallo igjen!
Det var sä hyggelig ä snakke med dere i dag,vi var da pä vei til Sveits. Jeg skulle sä veldig önske at jeg kunne väre pä Lindesnes ä ta imot dere, men vi fär ta det igjen siden. Vi hadde en fin tur nedover og kom til et fantastisk hus, jeg tror Hege hadde likt seg her.
Jeg vil önske dere en fin tur videre.Jeg sitter her og tenker pä at vi har kjört 150 mil og er slitne, og när jeg sä tenker pä at dere har vert pä sykkel sä mye lenger da blir jeg virkelig imponert over den prestasjonen dere har gjort. Jeg tar av meg parykken for dere.

God natt fra pappa.