torsdag 26. juni 2008

Dag 6







I dag har vi hatt en "hviledag" og begynte dagen som turister i Tromsø. Vi var i den flotte ishavskatedralen, syklet over broen og tok en tur i gågata. Det var kaldt og surt, og vi hadde lyst til å komme oss litt videre, så vi satte kursen Brensholmen der fergen til Senja går fra. Vi rakk fergen med veldig god margin, og det ble 1,5 kald time på kaia.. På ferga fikk vi oss en varm kakao, og betalte såkalt minipris;) Billettøren trengte 5 kroninger, og var fornøyd med de 5 vi hadde! Snill mann:) Nå har vi slått leir et lite stykke innpå Senja, og skal sykle til Gryllefjord i morgen før vi tar ny ferge over til Andenes. Det er fortsatt regn, men vi fikk tørka alt i natt - det var godt! Dagens etappe: 68,8km. Tid: 4,5 timer. Totalt fra Nordkapp: 627 km.


3 kommentarer:

Vidar sa...

Det er godt å høre at dere har det greit på denne fantastiske turen deres. Vi håper alle her sør at dere skal få bedre vær snart. Kos dere å ta mange bilder, gleder meg til å se bildene og historiene deres fra turen når vi trffes hjemme igjen. Ha en fortsatt fin tur.

Vermund sa...

Du store alpakka! Ka e ditta for nåke??? Eg hadde ikkje peiling på at eg hadde så spreke og ambisiøse folk i slekta!!!!! Kjempeide. No trur eg sjølsagt ikkje at dåke klara gjennomføra turen (da e sånn eg seie te ungane for at dei skal bli ekstra motivert til å gjennomføra ting) men berre å ta fatt på ein slik tur er jo impressing. Håpa dåke får fint ver etterkvart, men i og for seg vil det jo vera endå meir imponerande å komma til Lindesnes etter regn og motvind heile vegen (eh, kanskje ikkje eit godt nok argument for å håpa på slikt ver, men men..). Ellers er eg spent på ka som blir nermaste passering i forhold til Bømlo (me må vel ikkje heilt til Drammen for å stå klar med flagg og trompetar vel??) Stå.. eh.. trø på og god tur vidare. mvh Vermund (tilbakelagt sykkeldistanse i dag, som i går og som dagen før: 0,0km effektiv sykkeltid 0 timer og 0 minutt..)

Anita sa...

Herlighet, hva er dette for en kraftprestasjon! Ja bare å sette i gang med en slik fantastisk ide...Så utrolig tøft av dere. Jeg blir nesten litt misunnelig..Tenkt at lille Tommy (ja jeg sier det samme som jeg hata å høre da jeg var på din alder:-) har blitt slik en modig eventyrer..Og for en vakker og grepa jente du har med deg. Måtte all mulig hell og lykke, og ikke minst sol og svale temperaturer, følge dere på veien nedover. Vi er jo i området når dere nærmer dere det blide sørlandet, så dere skal ikke se bort ifra at vi heier dere inn med flagg og champagnebrus. Og sjokolade?

Masse gode varme klemmer fra Anita og Augusta!!